Avui hem realitzat unes companyes i jo l'activitat "lliure" de la setmana d'activitats extraordinàries, per aquesta raó hem assistit al museu Picasso on ens ha rebut la cap del servei educatiu, anomenada Maria Alcover, i la qual ens ha explicat diverses coses del servei educatiu que ofereixen.
Ens ha explicat que el Picasso,va ser l'ultim museu en realitzar oferta educativa i per aquesta raó no tenen les instal·lacions convenients i a demés el servei educatiu té molt poc personal; el formen la Maria, una altre dona que fa els tallers d'adults i una que és de "suport" i està 4 hores amb cada una.
Respecte a les visites amb nens:
Ens ha explicat que el Picasso,va ser l'ultim museu en realitzar oferta educativa i per aquesta raó no tenen les instal·lacions convenients i a demés el servei educatiu té molt poc personal; el formen la Maria, una altre dona que fa els tallers d'adults i una que és de "suport" i està 4 hores amb cada una.
Respecte a les visites amb nens:
- Les escoles visiten entre5 i 6 quadres, depenent del nivell, no obstant els mestres no ho entenen i volen veure més quadres, però no tenen en compte que els nens al sisè quadre perden l'interès i desconnecten.
- Ens va explicar també, que habitualment realitzen visites dinamitzades, les quals consisteixen en anar per la sala a veure els quadres i després pujar a taller per dur a terme alguna activitat relacionada, per exemple, una de les activitats que realitzen és el joc de l'Oca; consisteix en un gran taulell de la l'Oca on cada una de les caselles representa un quadre de Picasso, quan els nens cauen en un dels quadres, han d'explicar alguna cosa relacionada amb el quadre que han aprés a la visita de sales.
- Davant d'un quadre fan seure els nens al terra i es guia al alumne fent-li preguntes, per tal de crear un diàleg i fer-los reflexionar.
- Després d'una visita es puja a taller i és reforça el que han aprés a sala, mitjançant diverses activitats plàstiques, i un cop fetes es pengen totes i es comenten.
- Els mestres reben a les escoles un dossier del museu amb activitats per tal de fer-les a l'aula abans d'assistir al museu.
- I per últim, se'ls dóna un qüestionari de valoració als mestres acompanyants per tal de poder millorar les activitats.
Seguidament, ens va explicar millor el que havia volgut dir amb que encara no tenen les instal·lacions convenient ja que no tenen aigua ni banys, i és per aquesta raó que no realitzen visites a grups de P3, perquè un nen tant petit no aguanta 2 hores sense anar al bany i per fer-ho hauria de baixar dos pisos i la mestra l'hauria d'acompanyar ja que no pot anar sol. Al no tenir bones instal·lacions han de mirar molt bé les activitats que fan, perquè si pinten amb pintura i s'embruten després no tenen aigua per netejar-se.
També ens va dir que tenen molta demanada, més en primària que en educació infantil.
Totes les activitats que ens han ensenyat m'han semblat molt originals i engrescadores per tal que els nens mostrin interès i es diverteixin, al mateix temps que aprenen. En el power point de continuació podreu veure algunes de les fotos que la Maria ens va proporcionar, al igual que alguns exemples d'exercicis plàstics que realitzen els nens al taller.
També ens va dir que tenen molta demanada, més en primària que en educació infantil.
Totes les activitats que ens han ensenyat m'han semblat molt originals i engrescadores per tal que els nens mostrin interès i es diverteixin, al mateix temps que aprenen. En el power point de continuació podreu veure algunes de les fotos que la Maria ens va proporcionar, al igual que alguns exemples d'exercicis plàstics que realitzen els nens al taller.
Picasso
View more presentations from ariadna10.
Fotos cedides per la coordinadora de l'oferta educativa del museu.
Fotos cedides per la coordinadora de l'oferta educativa del museu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada