dimecres, 28 d’octubre del 2009

Power Point. (26.10.2009)

Els principis bàsics que s'han de tenir en compte per la bona realització d'un power point són:
  1. Què estigui adaptat al públic al qual va dirigit.
  2. En una presentació no pot aparèixer el que diré oralment, mai s'ha de duplicar la informació, sinó que la presentació (power point) ens ha d'aportar coses noves.
  3. Sempre s'ha de tenir present l'objectiu, és a dir, s'ha de saber el perquè faig la presentació.
També s'ha de tenir sempre present en el suport en el qual treballarem, és a dir, en una pantalla d'ordinador, pantalla gran (classe)...

Per què posem unes determinades fotos, sons, videos... en les presentacions? i els colors?
  • Ho fem per tal d'intentar aportar alguna cosa més, alguna informació més, que el text no ens ha proporcionat.
  • Els colors sembla que no, però s'han de tenir molt en compte; a l'hora de posar un determinat color a una presentació s'ha d'intentar que no es trenqui l'harmonia de les diapositives en general, i buscar el color més adequat i sobretot saber el perquè posem aquell color en concret.
Programes en línia que serveixen per crear o publicar presentacions.
  1. Microsoft Power Point: és el més conegut i utilitzat; també és el mes complert i el que permet més possibilitats creatives i multimedies. Aquest programa pertany a Microsoft i per tant és de pagament.
  2. L'impress: és un sofware lliure i gratuït i està integrat al open office.
  3. Google Docs: és una presentació online, d'aquesta manera ho pots visitar des d'on vulguis. No és una eina tant potent com el power point sinó que és més senzilla. Té la particularitat que permet crear col·laborativament les presentacions. És un servei gratuït però no lliure.
  4. Slide Share: no és un programa de fer presentacions, sinó que és un servei online que ens permet publicar presentacions fetes des de qualsevol programa de creació de presentacions.
Elements de què consten els programes de presentacions.
  1. Presentació: conjunt de diapositives creades des d'un programa de presentacions. Cada presentació és un arxiu.
  2. Diapositives: són la part essencial de les presentacions.
  3. Objectes: "coses" que col·loquen en les diapositives (textos, vídeos, imatges...)
  4. Transicions: són efectes visuals i/o sonors que s'estableixen entre les diverses diapositives d'una presentació.
  5. Animacions: són efectes visuals i/o sonors que s'apliquen als diversos objectes; aquestes animacions poden implicar un ordre d'entrada i un altre de sortida de les diapositives.
  6. Accions: conjunt d'instruccions que executem quan fem clic o passem el ratolí per sobre d'un determinat objecte.
Els power points són una eina molt interessant per tal de fomentar la participació dels alumnes a l'aula.
Per finalitzar, a l'hora de fer un power point sempre me de plantejar abans de tot el, que és el que jo vull transmetre amb la presentació?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada