En la sessió d'avui de seminari hem fet diverses activitats. Per començar la Patri ens ha explicat un conte, en concret "el conte de Rumpeltinsky". Segons el meu punt de vista ha fet una bona explicació del conte ja que al no ser un conte molt conegut m'ha tingut totalment atenta i impacient, a més tenia el conte totalment interioritzat, ja que com a únic suport a utilitzat unes imatges dels personatges que apareixien en el conte.
Seguidament la Laura Figueres, ens a explicat "l'ànec lleig", en aquests cas l'explicació ha estat diferent ja que portava el conte i l'anava ensenyant, bé ensenyava els dibuixos. No obstant trobo que l'ha explicat massa ràpid, suposo que pel fet que estava una mica nerviosa.
Al final de cada conte hem fet una petita reflexió sobre com ho havien fet i sobre el que ens semblen els contes populars.
En quant a lo primer, hem arribat a la conclusió que en la finalització d'un conte s'ha d'intentar fer preguntes, per tal que als nens els quedi clar i per veure que és el que els queda del conte , també s'ha de fer especificacions de coses, per exemple: en els contes surten algunes expressions que estaria bé el adaptar-les al vocabulari dels nens per tal que la comprensió dels contes els sigui més fàcil.
En quant a la pregunta de si els contes populars són apropiats... considero que depèn; és a dir, és bo per d'aquesta manera la cultura d'aquests contes que ja s'havien els nostres avis no es perd... però per un altre banda, també s'ha de tenir en compte que els valors que volen recalcar aquests contes estan una mica desfasats, per exemple el conte de l'ànec lleig, emfatitza en la discriminació i la diferenciació d'allò que no és igual. Per això crec que s'han d'alternar contes populars amb contes més moderns que aportin als nens uns valors més de la societat actual.
Finalment, la Marta Delgado i la Sílvia sala han fet l'exposició d'una noticia sobre actualitat educativa; la noticia que han portat tractava d'una escola francesa que té una normativa interna en la qual diu que dins del col·legi no es pot portar res al cap, és per això que han expulsat temporalment a una nena de 12 anys de religió islàmica per portar el vel.
La classe ha finalitzat amb un debat induït pel tema de la noticia.
Seguidament la Laura Figueres, ens a explicat "l'ànec lleig", en aquests cas l'explicació ha estat diferent ja que portava el conte i l'anava ensenyant, bé ensenyava els dibuixos. No obstant trobo que l'ha explicat massa ràpid, suposo que pel fet que estava una mica nerviosa.
Al final de cada conte hem fet una petita reflexió sobre com ho havien fet i sobre el que ens semblen els contes populars.
En quant a lo primer, hem arribat a la conclusió que en la finalització d'un conte s'ha d'intentar fer preguntes, per tal que als nens els quedi clar i per veure que és el que els queda del conte , també s'ha de fer especificacions de coses, per exemple: en els contes surten algunes expressions que estaria bé el adaptar-les al vocabulari dels nens per tal que la comprensió dels contes els sigui més fàcil.
En quant a la pregunta de si els contes populars són apropiats... considero que depèn; és a dir, és bo per d'aquesta manera la cultura d'aquests contes que ja s'havien els nostres avis no es perd... però per un altre banda, també s'ha de tenir en compte que els valors que volen recalcar aquests contes estan una mica desfasats, per exemple el conte de l'ànec lleig, emfatitza en la discriminació i la diferenciació d'allò que no és igual. Per això crec que s'han d'alternar contes populars amb contes més moderns que aportin als nens uns valors més de la societat actual.
Finalment, la Marta Delgado i la Sílvia sala han fet l'exposició d'una noticia sobre actualitat educativa; la noticia que han portat tractava d'una escola francesa que té una normativa interna en la qual diu que dins del col·legi no es pot portar res al cap, és per això que han expulsat temporalment a una nena de 12 anys de religió islàmica per portar el vel.
La classe ha finalitzat amb un debat induït pel tema de la noticia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada